Osma časť
Celá časť „ADMINISTRATÍVNE NÁSTROJE“ – sú komplikované a v rozpore s programovým vyhlásením vlády – znižovanie administratívnej náročnosti a zaťaženia podnikateľov Procesy podávania žiadostí, schvaľovania, certifikácie, predlžovania a pod. sú komplikované a zadefinované postupy a požiadavky zakladajú obavy z neúnosnej administratívy a byrokracie. |
§28 ods 4 o, p, q
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
28 ods 7 b
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
§29 ods 1
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
§29 ods 1 i, j, k
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
§42 ods. 1 l
Pôvodný text: Nový text: |
§46 ods. (1)a)1.
Pôvodný text: Nový text: |
§46 ods. (1)a)2.
Pôvodný text: Nový text: |
§143
Pôvodný text: Nový text: |
§141 ods 9
Doplniť text: |
Predovšetkým nasledovné ustanovenia zákona:
64 Predovšetkým nasledovné ustanovenia zákona: V prípade zavedenia ISOH do rutinnej prevádzky sa dá očakávať, že subjektom na jednej strane pribudnú povinnosti (zadávanie údajov) a na druhej strane ubudnú (náročné výkazníctvo a zjednodušenie kontrolných mechanizmov). To prinesie potrebu zmeny – novely Zákona. Predkladaný návrh v mnohých ustanoveniach ide z rámca právnej normy, akou je Zákon o odpadoch až do komerčných vzťahov medzi subjektmi, ktoré by mohli časom optimalizovať vzájomnú spoluprácu. Aj tu sa umiestnenie v podmienok v nižších právnych normách javí ako flexibilnejšie a lepšie riešenie. |
§32
Špecifikácia právomocí a povinností navrhujeme vyčleniť do špeciálneho predpisu Koordinačné centrum – agenda je veľmi rozsiahla. V niektorých ustanoveniach nie je zrejmé v akom rozsahu je pre prúdy odpadov, ktoré nie sú komunálne odpady potrebná súčinnosť s obcami. Odporúčame zjednodušiť, prípadne špecifikovať požiadavky zvlášť pre komunálne prúdy odpadov a ostatné prúdy odpadov. Nie všetky komodity potrebujú tak prísne definovaný rámec. Vykonávací predpis zabezpečí väčšiu flexibilitu pre všetky strany. |
§28 ods. 5 g) Pôvodný text: špecifikovaním nákladovo na činnosti vykonávané v systéme združeného nakladania s vybraným prúdom odpadu s rozlíšením na zber, prepravu, prípravu na opätovné použitie Zhodnotenie, recykláciu, spracovanie a zneškodnenie a preukázanie ich vynaloženia návrh: Špecifikáciou nákladov na zabezpečenie nakladania s vybraným prúdom odpadu v súlade s vydanou autorizáciou / oprávnením a preukázaním ich vynaložení. Zjednodušenie s využitia textácie použitých týmto návrhom zákona v súlade s pripomienkou k § 27 ods (5) |
§42 1 l)
Chybný odkaz do predchádzajúceho textu, zrejme myslené písm. k) |
§107
Informačný systém Požadujeme doplniť: |
§136 ods 4
Pôvodný text: Nový text: |
§141 ods 11
Pôvodný text: Nový text: |
§6 ods. 5
Klub 500 trvá na odstránení 2. vety ods. 5, sme presvedčení, že interná skládka nie je skládkou, len miesto na zhromažďovanie. |
§14, ods. 1 písm. i)
Klub 500 navrhuje vypustiť z textu slovné spojenie „alebo zhromažďovať“, t.j. vypustiť povinnosť zhromažďovať odpady v mieste vzniku najdlhšie jeden rok. Povinnosť ponechať len vo vzťahu ku skladovaniu odpadov. |
§14, ods. 1 písm. k)
Klub 500 navrhuje doplniť za slová „a na ich vyžiadanie predložiť dokumentáciu“ doplniť nové slová „súvisiacu s odpadovým hospodárstvom“. Zmenu požadujeme s ohľadom na upresnenie a doplnenie. |
§16, ods. 2, písm. a)
Ten, kto vykonáva zber odpadu alebo výkup odpadu od fyzickej osoby je povinný zaradiť odpad odobratý od takejto osoby ako komunálny odpad; toto ustanovenie sa nevzťahuje na zber starých vozidiel a odpadových pneumatík. |
§16, ods. 3
Klub 500 navrhuje doplniť za slová „alebo výrobcom príslušného vybraného výrobku“ vložiť nové slová „alebo zariadením na zhodnocovanie príslušného vybraného prúdu odpadu“. |
§25, ods. 5
Klub 500 navrhuje na konci doplniť „zo sprievodnej dokumentácie výrobku (odpady, ktoré sú kompaktnými celkami) a z dostupnej odbornej literatúry (odpady, u ktorých nebezpečné vlastnosti vyplývajú z celkového zloženia).“ |
§ 27, ods. 6
Klub 500 navrhuje na konci doplniť „Pri individuálnom plnení výrobca vybraného výrobku plne zodpovedá za zabezpečenie konečného zhodnotenia a recyklácie prúdu odpadu oprávnenou osobou v zmysle § 14 Povinnosti držiteľa odpadu, odsek (1) písm. e).“ |
§27, ods. 8
Klub 500 požaduje odstránenie z textu „v rozsahu udelenej autorizácie“. |
§29
Individuálne plnenie vybraných povinností požadujeme odstrániť. |
§30
Finančnú zábezpeku žiadame vypustiť. |
§32
Ustanovenie o koordinačnom centre žiadame odstrániť. |
52, ods. 11, písm. a
Klub 500 požaduje písm. a) doplniť za slová „alebo plní tovary do obalov“ nové spojenie „s výnimkou osoby (FYZICKÁ OSOBA PODNIKATEĽ ALEBO PRÁVNICKÁ OSOBA), ktorá používa na balenie alebo plnenie tovarov vybrané výrobky podľa § 78 ods. 3.“ V prípade, že neobalový výrobok (§ 78 ÷ 80) bude napriek tomu nasledujúcim držiteľom použitý na balenie, dôjde k zdvojenému zabezpečovaniu povinností vyplývajúcich z rozšírenej zodpovednosti výrobcu, a to výrobcom neobalového výrobku ako aj výrobcom obalov. |
§57, ods. 3
Klub 500 navrhuje na konci pripojiť nové slová „alebo dokladmi o odovzdaní odpadov z obalov na využitie v domácnosti podľa § 14 ods. 5.“ |
§78 ods. 3
V ods. 3 požadujeme doplniť do skupín výrobkov písm. d), e), f): |
§93, ods. 1, písm. c)
Žiadame vypustiť. |
§60, ods. 7
Žiadame vypustiť slovo „katalyzátor“, vozidlá so starším rokom výroby ho nemajú. Takýmto znením by sa časť starých vozidiel nemohla pokladať za kompletné. |
§68
Žiadame vypustiť celý paragraf. Inštitút rozhodnutia o neexistencii vozidla je nesystémový a výrazne antienvironmentálny. V snahe pomôcť jednotlivcom sa dal do rúk rôznym špekulantom nástroj na čierne obchodovanie s časťami starých vozidiel, ktoré získavajú za nekontrolovateľných podmienok. V druhom rade značne ovplyvnil podmienky pre autorizovaných spracovateľov starých vozidiel, ktorí zaznamenali výrazný pokles počtu vykúpených a spracovaných autovrakov od začiatku tohto roka, čo má dopad na neplnenie limitov stanovených Recyklačným fondom. |
§72
Klub 500 na konci požaduje doplniť „alebo inej oprávnenej osobe.“ |
§85, ods. 7
Klub 500 žiada na konci doplnenie, že obec okrem povinností uvedených v §11 ods.1 a §14 ods. 1 povinná „uzatvoriť zmluvu o zbere a výkupe kovového komunálneho odpadu s každým subjektom, ktorý spĺňa technické a legislatívne požiadavky uvedené v tomto zákone a v jeho vykonávacích predpisoch.“ |
101, ods. 16
Klub 500 žiada opraviť chybu uvedenú v ods. 16 na platnosť súhlasu podľa odseku 15 sa predĺži. |
§107, ods. 1
V záujme prehľadnosti požadujeme stanovenie presného termínu zriadenia systému odpadového hospodárstva. |
§121, ods. 1-6
Klub 500 žiada zmeniť výraz „uloží“ na „môže uložiť“, resp. znížiť spodnú hranicu pokuty na 0. |
§141, ods. 6
Klub 500 žiada doplniť za slová „alebo príslušnou organizáciou zodpovednosti výrobcov“ vložiť nové slovné spojenie „alebo zariadením na zhodnocovanie príslušného vybraného prúdu odpadu“. |
§ 14 ods. 1 d)
Pôvodný text: Nový text: |
§16 ods. 5 f)
Pôvodný text: Navrhovaný text: |
§26
Vložiť nový text: |
§27 ods 2
Pôvodný text: Nový text: |
§27 ods 4 e , g
Pôvodný text: Nový text: |
§27 ods 5
Pôvodný text: Nový text: Navrhované znenie plne reflektuje požiadavky tak Smernice 2008/98/EC tak aj smerníc pre jednotlivé vybrané výrobky a využíva definície návrhu tohto zákona |
§27 ods 11 a
Pôvodný text: Nový text: Navrhované znenie plne reflektuje požiadavky tak Smernice 2008/98/EC tak aj smerníc pre jednotlivé vybrané výrobky a využíva definície návrhu tohto zákona |
§27 ods 13 a
Pôvodný text: Nový text: |
§28 ods 4 w)
Pôvodný text: Nový text: |
§31 ods 5
Pôvodný text: Nový text: |
§31 ods. 9 h
Pôvodný text: Nový text: |
§49 1
návrh: |
§49 ods. 2 návrh: Držiteľ použitých automobilových batérií a akumulátorov je povinný ich odovzdať na miesto spätného odberu alebo osobe určenej výrobcom. Ak má byť výrobca zodpovedný za zber a spracovanie automobilových batérií a akumulátorov, nemal by zákon umožniť ich odovzdanie inam, než na k tomu výrobcom určené miesto, tj zmluvnému partnerovi vykonávajúcemu spätný odber Táto pripomienka je zásadná! |
§49 ods. 3
návrh: |
§60 ods. 11
návrh: |
§61 1 i
návrh: |
§64 2 g
návrh: |
§70 2 c
Odporúčame zvážiť k tomuto bodu v rámci prechodných ustanovení postupný nábeh plnenie podielu zberu (napr. v prvom roku po účinnosti zákona povinnosť zabezpečiť zber minimálne 50% z vypočítaného zberového podielu). Nie je celkom jasný vplyv vzhľadom k doterajšiemu úplne inému riešeniu problematiky. |
§71 1 c
návrh: |
§71 1 d
Ak je iba distribútorom pneumatík, nevidíme dôvod, prečo by mal zabezpečiť spätný odber, ktorý je povinný zabezpečiť výrobca. |
§74 -77
požadujeme paragrafy vypustiť a zaradiť problematiku odpadovýc olejov ako samostatnú časť medzi vybrané prúdy odpadu. |
Všeobecne
Klub 500 nesúhlasí s tym, aby yyvážanie drobného stavebného odpadu nebolo do 1m3 bezplatné tak ako je tomu dnes. Sme presvedčení, že uvedená zmena bude viesť k nárastu čiernych skládok. |
§27 ods. 2
Klub 500 požaduje vypustenie výrobcu obalov, výrobcu olejov a výrobcu neobalovéo výrobku z kategórie výrobcu vybraného výrobku. Výrobcovia obalových a neobalových materiálov sú viazaní spoločne plnením povinností. |
§28
Žiadame zrušiť obmedzenia uvedené v §28 ods. 2. |
čl.I
Klub 500 navrhuje doplniť do autorizácie aj súhlas spracovateľov hutí ako konečných odberateľov. |
§27 6
Povinnosti ustanovené v odseku 4 písmená d) až k) (ďalej len „vybrané povinnosti“) môže výrobca vybraného výrobku plniť vytvorením systému individuálneho nakladania s vybraným prúdom odpadu (ďalej len „individuálne“), alebo môže zabezpečiť ich plnenie prostredníctvom jednej organizácie zodpovednosti výrobcov a jej systému združeného nakladania s vybraným prúdom odpadu (ďalej len „kolektívne“) ak v osobitnom oddiele tejto časti zákona nie je ustanovené inak. |
§27 11 b
poskytovať pravdivé a úplné údaje a informácie potrebné na plnenie vybraných povinností za tohto výrobcu a nevyhnutne potrebnú súčinnosť, |
§27 11 c)
bezodkladne oznámiť každú zmenu v identifikačných údajoch, právnom postavení či v predmete činnosti alebo v druhu, zložení, množstve a vlastnostiach vybraného výrobku, pokiaľ to môže mať vplyv na riadne plnenie vybraných povinností, |
§27 11 d
umožniť riadny výkon auditu, ) na základe ktorého vydá audítor alebo audítorská spoločnosť (ďalej len „audítor“) samostatnú špeciálnu správu, |
§27 11 e)
uhradiť organizácii zodpovednosti výrobcov časť finančnej sankcie, ktorá bola na neho prenesené v súlade s § 28 ods. 4 písm. w) |
§27 ods. 18
návrh: |
§ 27 odsek (6) Toto ustanovenie navrhujeme preformulovať tak, že povinnosti ustanovené v odseku (4) písm. d) až k) môže výrobca vybraného výrobku (zaregistrovaný v Registri výrobcov príslušnej komodity) plniť individuálne, alebo prostredníctvom organizácie zodpovednosti výrobcov. Z Pri individuálnom plnení výrobca vybraného výrobku plne zodpovedá za zabezpečenie konečného zhodnotenia a recyklácie prúdu odpadu oprávnenou osobou v zmysle § 14 Povinnosti držiteľa odpadu, odsek (1) písm. e). |
§28
V definíciách vzťahujúcich sa k OZV chýba akékoľvek obmedzenie možnosti zakladanie účelových OZV marginálnymi „pseudovýrobci“, slúžiacich len na vybratie príspevkov od výrobcov a následnému ukončeniu činnosti. Nedopracovaný tejto problematiky môže mať za následok deformáciu a neprehľadnosť trhu, neúčelné vynaloženie finančných prostriedkov výrobcov, kolaps riadne fungujúcich OZV a vo svojom dôsledku neplnenia povinností ustanovených EÚ smernicami. |
§28 4 i
Pôvodný text: |
§28 4 k
návrh: |
§28 4 l
návrh: |
§28 4 t Klub 500 požaduje vypustenie ustanovenia. Toto je predmetom zmluvného vzťahu medzi subjektmi. Zákon by mal stanoviť iba základné parametre, ktoré umožnia bezproblémový chod a jednoznačnú kontrolu ako OZV tak aj koordinačným centrám. Neplnením akejkoľvek zmluvnej povinnosti sa jedna alebo druhá zmluvná strana vystavuje sankčné povinnosti zo zmluvy vyplývajúce. Povinnosť plnenia zmluvných podmienok jednoznačne vyplýva z písm. f) |
§28 4 u
Klub 500 požaduje vypustenie ustanovenia. |
§29 1 f)
Požadujeme vypustiť. |
§29 1 i
návrh: |
§29 1 m
požadujeme ustanovenie vypustiť. |
§29 1 N
požadujeme ustanovenie vypustiť. |
§29 2 e
Návrh: Nerozumieme povinnosti špecifikovať náklady na činnosti vykonávané v systéme združeného nakladania s vybraným prúdom odpadu v prípade individuálneho systému. |
§30
Znenie celého paragrafu vnímame ako zložité, častými odkazy do iných pasáží zákona znemožňujúce správnu orientáciu a nepostihujúce všetky možné varianty. |
§30 ods 1
návrh: |
§32
Koordinačné centrum by mal byť dobrovoľný nástroj pre výrobcov vybraného výrobku a OZV , ktorý by pomohol narovnať vzťahy vyplývajúce z nakladania s konkrétnymi vybranými výrobkami . Rovnakú úlohu ako KC môže zohrať aj Dobrovoľná dohoda zainteresovaných strán, ktorá je výrazne flexibilnejší , než zákon a je právne vymáhateľná |
§32 ods 3
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 4
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 9 b
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 9 d
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 9 h
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 10 a
Pôvodný text: Nový text: |
§34
Navrhujeme doplniť bod |
1. V § 27 ods. 20 žiadame slovo „spracovania“ nahradiť slovami “zhodnotenia a recyklácie“, a za slovami „je možné“ žiadame doplniť slovo „iba“. |
V § 27 žiadame vypustiť odsek 21, uvedené ustanovenie je nad rámec právnych predpisov Európskej únie. |
V § 14 ods.4
žiadame doplnenie písmen b) až d) . Návrh tohto odseku preukazuje priamy vplyv obchodníkov na tvorcov zákona. Inak nie je možné, aby sa niečo podobné vôbec objavilo v návrhu |
V § 16 ods. 6 písm. c)
žiadame vypustiť. V zmysle § 4 ods. 1 zákona č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti je zakázaná hotovostná platba, ktorej hodnota prevyšuje 5 000 eur. |
V § 27
žiadame vypustiť odsek 10. |
V § 27
žiadame vypustiť odsek 16 vzhľadom na jeho nevykonateľnosť. |
§ 29 ods. 1 písm. i) a j)
žiadame vypustiť. |
V § 32 ods. 2
žiadame zmeniť filozofiu tvorby koordinačných centier. V zmysle uvedeného žiadame do § 32 ods. 9 doplniť povinnosť koordinačného centra sprostredkovať pre výrobcu, ktorý nenazbieral a nespracoval odpad vo výške zákonom stanoveného limitu, splnenie tejto povinnosti financovaním zberu a spracovania odpadu vo vzťahu k zúčastnených hospodárskym operátorom. |
§27
§ 27 žiadame vypustiť odsek 10. |
V § 50 ods. 3
žiadame vypustiť |
V § 93 ods. 1
žiadame doplniť autorizáciu pre prípravu na opätovné použitie odpadov, hlavne pre prúdy nebezpečných odpadov. Uvedené sa vzťahuje najmä na sektor použitých batérií a akumulátorov, pri ktorých vo vzťahu k ich skončenej životnosti a neodbornej snahe o predĺženie životnosti, nie je možné hovoriť o príprave na opätovné použitie. |
V § 40 a §50
žiadame vypustiť povinnosť mať uzatvorenú zmluvy s výrobcom ako to je v navrhovanej časti zákona MŽP SR. Zásadne nesúhlasíme, aby zber separovaných zložiek komunálneho odpadu od držiteľa a pôvodcu odpadu bol vykonávaný len prostredníctvom výrobcu bez ohľadu nato, či výrobca poverí na túto činnosť subjekt, s ktorým má uzatvorenú zmluvu. Je to odvrátená tvár k problémom, ktoré neriešia a ani nebudú môcť riešiť v budúcnosti problémy v odpadovom hospodárstve, pokiaľ nebudú umožnené tomu kto nakladá s odpadom, vykonávať priamo zber od držiteľa a pôvodcu odpadu. Táto povinnosť je účelová pre diskrimináciu individuálneho plnenia povinností hospodárskych subjektov, čo je prekážkou obchodu a služieb, je v rozpore s legislatívou EÚ a obmedzuje voľný trh a hospodársku súťaž. |
4. časť
. Žiadame zmeniť znenie vo štvrtej časti návrhu zákona MŽP SR o odpadoch o Rozšírenej zodpovednosti výrobcov v rozsahu zachovania súčasného stavu popisujúceho vzťah držiteľa a pôvodcu odpadu voči subjektu, ktorý nakladá s odpadmi. |
§87
Navrhujeme v šiestej časti pripravovaného zákona v §87 zakomponovať prepravu nebezpečných odpadov za účelom zhodnotenia v súlade s POH SR: „O.99.na základe požiadavky Nariadenia so zreteľom zníženia rizika pri preprave nebezpečného odpadu z dôvodu ochrany zdravia, ochrany životného prostredia a v súlade s Bazilejským dohovorom o riadení pohybov nebezpečných odpadov cez hranice štátov umožniť prepravu alebo vývoz nebezpečných odpadov na zhodnotenie len v odôvodnených prípadoch;“ |
§87
V §87 navrhujeme zakomponovať znenie smernice |
§14 ods. 1 psím. i)
Klub 500 navrhuje zhromažďovanie odpadov rozdeliť na zhromažďovanie zhodnocovaných odpadov a na zhromaždovnie zneškodňovaných odpadov. Pri zhodnocovaných odpadoch predlžiť dľžku zhromažďovania na 3 roky. |
§47 ods. (1)a)
Pôvodný text: Nový text: |
§47 ods. (1)b)
Pôvodný text: Nový text: |
§47 ods. (1)c)
Pôvodný text: Nový text: |
§60 ods. 3
Pôvodný text: Nový text: |
§60 ods 5
Nesprávna odvolávka: Nový text a odvolávka: 74) Zákon 725/2004 Z. z ktorým sa ustanovujú podrobnosti o typovom schvaľovaní motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá, príloha č. 1 Odvolávka 66) nie je relevantná nakoľko rozdelenie vozidiel do kategórii definuje Zákon 725/2004 a ten definuje aj to, že kategória M1, N1 a L2e sú motorové vozidlá. Odvolávka 74) platí pre všetky kategórie vozidiel. |
§60 ods. 8
Pôvodný text: Nový text: |
§60 ods. 14
Pôvodný text: Nový text: V súčasnom znení je spracovanie starých vozidiel činnosti, ktoré vykonávajú výhradne autorizovaný spracovatelia. Táto definícia nepokrýva činnosti ktoré vykonávajú neoprávnený „rozoberači“ starých vozidiel t.j. rozoberanie za účelom predaja druhotných surovín a náhradných dielov. Nie je preto možné ich postihovať za neoprávnené spracovanie starých vozidiel – teda výkon činnosti bez potrebných oprávnení nakoľko oni spracovanie podľa tejto definície nevykonávajú. |
§61 ods. 1 h
Pôvodný text: Nový text: Požiadavka na veľkú hustotu a roztrieštenosť vedie k zbytočnému zvyšovaniu nákladov, zhoršeniu možnosti kontroly ako zo strany štátnej správy, tak zo strany výrobcov. Znenie nijako neobmedzuje zvýšenie hustoty siete na trhovom princípe. |
§60 ods. 14
Pôvodný text: Nový text: V súčasnom znení je spracovanie starých vozidiel činnosti, ktoré vykonávajú výhradne autorizovaný spracovatelia. Táto definícia nepokrýva činnosti ktoré vykonávajú neoprávnený „rozoberači“ starých vozidiel t.j. rozoberanie za účelom predaja druhotných surovín a náhradných dielov. Nie je preto možné ich postihovať za neoprávnené spracovanie starých vozidiel – teda výkon činnosti bez potrebných oprávnení nakoľko oni spracovanie podľa tejto definície nevykonávajú. |
§61 ods. 1 h
Pôvodný text: Nový text: Požiadavka na veľkú hustotu a roztrieštenosť vedie k zbytočnému zvyšovaniu nákladov, zhoršeniu možnosti kontroly ako zo strany štátnej správy, tak zo strany výrobcov. Znenie nijako neobmedzuje zvýšenie hustoty siete na trhovom princípe. |
§61 ods. 1 k
Doplniť do textu odkaz na príslušný vykonávací predpis Neexistuje odvolávky na príslušný vykonávací predpis, ktorý jasne definuje rozsah poskytovaných údajov v závislosti na adresáta informácie. Z uvedeného dôvodu nie je možné posúdiť relevantnosť a primeranosť informácii. |
§67 ods 2)
Pôvodné znenie: Nové znenie: |
§70 ods 1
Pôvodné znenie: Nové znenie: |
§70 ods 2 a
Pôvodné znenie: |
§70 ods 2 b
Pôvodné znenie: Vypustiť ustanovenie |
§71 ods 1 c
Pôvodné znenie: Nové znenie: |
§75 ods. 1)
Pôvodné znenie: |
§75 ods 2 body a) b) c) d)
Návrh: |
§30 ods 8
Pôvodný text: Nový text: Pripomienka zavádza výzvu na zaplatenie v primeranej lehote, čím ministerstvo jednoznačne upozorní na závažnosť neplnenia povinností. Naša pripomienka zrovnoprávňuje OZV a individuálne plniaceho výrobcu v tom, že môže byť určený na disponovanie prostriedkami a náhradné splnenie povinností |
§31 ods 1
Pôvodný text: Nový text: |
§31 ods 3
Pôvodný text: Nový text: |
Osma časť
Celá časť „ADMINISTRATÍVNE NÁSTROJE“ – sú komplikované a v rozpore s programovým vyhlásením vlády – znižovanie administratívnej náročnosti a zaťaženia podnikateľov Procesy podávania žiadostí, schvaľovania, certifikácie, predlžovania a pod. sú komplikované a zadefinované postupy a požiadavky zakladajú obavy z neúnosnej administratívy a byrokracie. |
§28 ods 4 o, p, q
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
28 ods 7 b
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
§29 ods 1
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
§29 ods 1 i, j, k
Nový text: Ak však tento systém ešte nefunguje, je potrebné zabezpečiť flexibilitu ustanovení takéhoto charakteru, lebo v prípade spustenia systému, bude potrebné novelizovať zákon. Podobne ak sa ukáže, že niektorá požiadavka nie je potrebná, alebo naopak pribudne ďalšie požiadavka, je flexibilita vítaná. |
§42 ods. 1 l
Pôvodný text: Nový text: |
§46 ods. (1)a)1.
Pôvodný text: Nový text: |
§46 ods. (1)a)2.
Pôvodný text: Nový text: |
§143
Pôvodný text: Nový text: |
§141 ods 9
Doplniť text: |
Predovšetkým nasledovné ustanovenia zákona:
64 Predovšetkým nasledovné ustanovenia zákona: V prípade zavedenia ISOH do rutinnej prevádzky sa dá očakávať, že subjektom na jednej strane pribudnú povinnosti (zadávanie údajov) a na druhej strane ubudnú (náročné výkazníctvo a zjednodušenie kontrolných mechanizmov). To prinesie potrebu zmeny – novely Zákona. Predkladaný návrh v mnohých ustanoveniach ide z rámca právnej normy, akou je Zákon o odpadoch až do komerčných vzťahov medzi subjektmi, ktoré by mohli časom optimalizovať vzájomnú spoluprácu. Aj tu sa umiestnenie v podmienok v nižších právnych normách javí ako flexibilnejšie a lepšie riešenie. |
§32
Špecifikácia právomocí a povinností navrhujeme vyčleniť do špeciálneho predpisu Koordinačné centrum – agenda je veľmi rozsiahla. V niektorých ustanoveniach nie je zrejmé v akom rozsahu je pre prúdy odpadov, ktoré nie sú komunálne odpady potrebná súčinnosť s obcami. Odporúčame zjednodušiť, prípadne špecifikovať požiadavky zvlášť pre komunálne prúdy odpadov a ostatné prúdy odpadov. Nie všetky komodity potrebujú tak prísne definovaný rámec. Vykonávací predpis zabezpečí väčšiu flexibilitu pre všetky strany. |
§28 ods. 5 g) Pôvodný text: špecifikovaním nákladovo na činnosti vykonávané v systéme združeného nakladania s vybraným prúdom odpadu s rozlíšením na zber, prepravu, prípravu na opätovné použitie Zhodnotenie, recykláciu, spracovanie a zneškodnenie a preukázanie ich vynaloženia návrh: Špecifikáciou nákladov na zabezpečenie nakladania s vybraným prúdom odpadu v súlade s vydanou autorizáciou / oprávnením a preukázaním ich vynaložení. Zjednodušenie s využitia textácie použitých týmto návrhom zákona v súlade s pripomienkou k § 27 ods (5) |
§42 1 l)
Chybný odkaz do predchádzajúceho textu, zrejme myslené písm. k) |
§107
Informačný systém Požadujeme doplniť: |
§136 ods 4
Pôvodný text: Nový text: |
§141 ods 11
Pôvodný text: Nový text: |
§6 ods. 5
Klub 500 trvá na odstránení 2. vety ods. 5, sme presvedčení, že interná skládka nie je skládkou, len miesto na zhromažďovanie. |
§14, ods. 1 písm. i)
Klub 500 navrhuje vypustiť z textu slovné spojenie „alebo zhromažďovať“, t.j. vypustiť povinnosť zhromažďovať odpady v mieste vzniku najdlhšie jeden rok. Povinnosť ponechať len vo vzťahu ku skladovaniu odpadov. |
§14, ods. 1 písm. k)
Klub 500 navrhuje doplniť za slová „a na ich vyžiadanie predložiť dokumentáciu“ doplniť nové slová „súvisiacu s odpadovým hospodárstvom“. Zmenu požadujeme s ohľadom na upresnenie a doplnenie. |
§16, ods. 2, písm. a)
Ten, kto vykonáva zber odpadu alebo výkup odpadu od fyzickej osoby je povinný zaradiť odpad odobratý od takejto osoby ako komunálny odpad; toto ustanovenie sa nevzťahuje na zber starých vozidiel a odpadových pneumatík. |
§16, ods. 3
Klub 500 navrhuje doplniť za slová „alebo výrobcom príslušného vybraného výrobku“ vložiť nové slová „alebo zariadením na zhodnocovanie príslušného vybraného prúdu odpadu“. |
§25, ods. 5
Klub 500 navrhuje na konci doplniť „zo sprievodnej dokumentácie výrobku (odpady, ktoré sú kompaktnými celkami) a z dostupnej odbornej literatúry (odpady, u ktorých nebezpečné vlastnosti vyplývajú z celkového zloženia).“ |
§ 27, ods. 6
Klub 500 navrhuje na konci doplniť „Pri individuálnom plnení výrobca vybraného výrobku plne zodpovedá za zabezpečenie konečného zhodnotenia a recyklácie prúdu odpadu oprávnenou osobou v zmysle § 14 Povinnosti držiteľa odpadu, odsek (1) písm. e).“ |
§27, ods. 8
Klub 500 požaduje odstránenie z textu „v rozsahu udelenej autorizácie“. |
§29
Individuálne plnenie vybraných povinností požadujeme odstrániť. |
§30
Finančnú zábezpeku žiadame vypustiť. |
§32
Ustanovenie o koordinačnom centre žiadame odstrániť. |
52, ods. 11, písm. a
Klub 500 požaduje písm. a) doplniť za slová „alebo plní tovary do obalov“ nové spojenie „s výnimkou osoby (FYZICKÁ OSOBA PODNIKATEĽ ALEBO PRÁVNICKÁ OSOBA), ktorá používa na balenie alebo plnenie tovarov vybrané výrobky podľa § 78 ods. 3.“ V prípade, že neobalový výrobok (§ 78 ÷ 80) bude napriek tomu nasledujúcim držiteľom použitý na balenie, dôjde k zdvojenému zabezpečovaniu povinností vyplývajúcich z rozšírenej zodpovednosti výrobcu, a to výrobcom neobalového výrobku ako aj výrobcom obalov. |
§57, ods. 3
Klub 500 navrhuje na konci pripojiť nové slová „alebo dokladmi o odovzdaní odpadov z obalov na využitie v domácnosti podľa § 14 ods. 5.“ |
§78 ods. 3
V ods. 3 požadujeme doplniť do skupín výrobkov písm. d), e), f): |
§93, ods. 1, písm. c)
Žiadame vypustiť. |
§60, ods. 7
Žiadame vypustiť slovo „katalyzátor“, vozidlá so starším rokom výroby ho nemajú. Takýmto znením by sa časť starých vozidiel nemohla pokladať za kompletné. |
§68
Žiadame vypustiť celý paragraf. Inštitút rozhodnutia o neexistencii vozidla je nesystémový a výrazne antienvironmentálny. V snahe pomôcť jednotlivcom sa dal do rúk rôznym špekulantom nástroj na čierne obchodovanie s časťami starých vozidiel, ktoré získavajú za nekontrolovateľných podmienok. V druhom rade značne ovplyvnil podmienky pre autorizovaných spracovateľov starých vozidiel, ktorí zaznamenali výrazný pokles počtu vykúpených a spracovaných autovrakov od začiatku tohto roka, čo má dopad na neplnenie limitov stanovených Recyklačným fondom. |
§72
Klub 500 na konci požaduje doplniť „alebo inej oprávnenej osobe.“ |
§85, ods. 7
Klub 500 žiada na konci doplnenie, že obec okrem povinností uvedených v §11 ods.1 a §14 ods. 1 povinná „uzatvoriť zmluvu o zbere a výkupe kovového komunálneho odpadu s každým subjektom, ktorý spĺňa technické a legislatívne požiadavky uvedené v tomto zákone a v jeho vykonávacích predpisoch.“ |
101, ods. 16
Klub 500 žiada opraviť chybu uvedenú v ods. 16 na platnosť súhlasu podľa odseku 15 sa predĺži. |
§107, ods. 1
V záujme prehľadnosti požadujeme stanovenie presného termínu zriadenia systému odpadového hospodárstva. |
§121, ods. 1-6
Klub 500 žiada zmeniť výraz „uloží“ na „môže uložiť“, resp. znížiť spodnú hranicu pokuty na 0. |
§141, ods. 6
Klub 500 žiada doplniť za slová „alebo príslušnou organizáciou zodpovednosti výrobcov“ vložiť nové slovné spojenie „alebo zariadením na zhodnocovanie príslušného vybraného prúdu odpadu“. |
§ 14 ods. 1 d)
Pôvodný text: Nový text: |
§16 ods. 5 f)
Pôvodný text: Navrhovaný text: |
§26
Vložiť nový text: |
§27 ods 2
Pôvodný text: Nový text: |
§27 ods 4 e , g
Pôvodný text: Nový text: |
§27 ods 5
Pôvodný text: Nový text: Navrhované znenie plne reflektuje požiadavky tak Smernice 2008/98/EC tak aj smerníc pre jednotlivé vybrané výrobky a využíva definície návrhu tohto zákona |
§27 ods 11 a
Pôvodný text: Nový text: Navrhované znenie plne reflektuje požiadavky tak Smernice 2008/98/EC tak aj smerníc pre jednotlivé vybrané výrobky a využíva definície návrhu tohto zákona |
§27 ods 13 a
Pôvodný text: Nový text: |
§28 ods 4 w)
Pôvodný text: Nový text: |
§31 ods 5
Pôvodný text: Nový text: |
§31 ods. 9 h
Pôvodný text: Nový text: |
§49 1
návrh: |
§49 ods. 2 návrh: Držiteľ použitých automobilových batérií a akumulátorov je povinný ich odovzdať na miesto spätného odberu alebo osobe určenej výrobcom. Ak má byť výrobca zodpovedný za zber a spracovanie automobilových batérií a akumulátorov, nemal by zákon umožniť ich odovzdanie inam, než na k tomu výrobcom určené miesto, tj zmluvnému partnerovi vykonávajúcemu spätný odber Táto pripomienka je zásadná! |
§49 ods. 3
návrh: |
§60 ods. 11
návrh: |
§61 1 i
návrh: |
§64 2 g
návrh: |
§70 2 c
Odporúčame zvážiť k tomuto bodu v rámci prechodných ustanovení postupný nábeh plnenie podielu zberu (napr. v prvom roku po účinnosti zákona povinnosť zabezpečiť zber minimálne 50% z vypočítaného zberového podielu). Nie je celkom jasný vplyv vzhľadom k doterajšiemu úplne inému riešeniu problematiky. |
§71 1 c
návrh: |
§71 1 d
Ak je iba distribútorom pneumatík, nevidíme dôvod, prečo by mal zabezpečiť spätný odber, ktorý je povinný zabezpečiť výrobca. |
§74 -77
požadujeme paragrafy vypustiť a zaradiť problematiku odpadovýc olejov ako samostatnú časť medzi vybrané prúdy odpadu. |
Všeobecne
Klub 500 nesúhlasí s tym, aby yyvážanie drobného stavebného odpadu nebolo do 1m3 bezplatné tak ako je tomu dnes. Sme presvedčení, že uvedená zmena bude viesť k nárastu čiernych skládok. |
§27 ods. 2
Klub 500 požaduje vypustenie výrobcu obalov, výrobcu olejov a výrobcu neobalovéo výrobku z kategórie výrobcu vybraného výrobku. Výrobcovia obalových a neobalových materiálov sú viazaní spoločne plnením povinností. |
§28
Žiadame zrušiť obmedzenia uvedené v §28 ods. 2. |
čl.I
Klub 500 navrhuje doplniť do autorizácie aj súhlas spracovateľov hutí ako konečných odberateľov. |
§27 6
Povinnosti ustanovené v odseku 4 písmená d) až k) (ďalej len „vybrané povinnosti“) môže výrobca vybraného výrobku plniť vytvorením systému individuálneho nakladania s vybraným prúdom odpadu (ďalej len „individuálne“), alebo môže zabezpečiť ich plnenie prostredníctvom jednej organizácie zodpovednosti výrobcov a jej systému združeného nakladania s vybraným prúdom odpadu (ďalej len „kolektívne“) ak v osobitnom oddiele tejto časti zákona nie je ustanovené inak. |
§27 11 b
poskytovať pravdivé a úplné údaje a informácie potrebné na plnenie vybraných povinností za tohto výrobcu a nevyhnutne potrebnú súčinnosť, |
§27 11 c)
bezodkladne oznámiť každú zmenu v identifikačných údajoch, právnom postavení či v predmete činnosti alebo v druhu, zložení, množstve a vlastnostiach vybraného výrobku, pokiaľ to môže mať vplyv na riadne plnenie vybraných povinností, |
§27 11 d
umožniť riadny výkon auditu, ) na základe ktorého vydá audítor alebo audítorská spoločnosť (ďalej len „audítor“) samostatnú špeciálnu správu, |
§27 11 e)
uhradiť organizácii zodpovednosti výrobcov časť finančnej sankcie, ktorá bola na neho prenesené v súlade s § 28 ods. 4 písm. w) |
§27 ods. 18
návrh: |
§ 27 odsek (6) Toto ustanovenie navrhujeme preformulovať tak, že povinnosti ustanovené v odseku (4) písm. d) až k) môže výrobca vybraného výrobku (zaregistrovaný v Registri výrobcov príslušnej komodity) plniť individuálne, alebo prostredníctvom organizácie zodpovednosti výrobcov. Z Pri individuálnom plnení výrobca vybraného výrobku plne zodpovedá za zabezpečenie konečného zhodnotenia a recyklácie prúdu odpadu oprávnenou osobou v zmysle § 14 Povinnosti držiteľa odpadu, odsek (1) písm. e). |
§28
V definíciách vzťahujúcich sa k OZV chýba akékoľvek obmedzenie možnosti zakladanie účelových OZV marginálnymi „pseudovýrobci“, slúžiacich len na vybratie príspevkov od výrobcov a následnému ukončeniu činnosti. Nedopracovaný tejto problematiky môže mať za následok deformáciu a neprehľadnosť trhu, neúčelné vynaloženie finančných prostriedkov výrobcov, kolaps riadne fungujúcich OZV a vo svojom dôsledku neplnenia povinností ustanovených EÚ smernicami. |
§28 4 i
Pôvodný text: |
§28 4 k
návrh: |
§28 4 l
návrh: |
§28 4 t Klub 500 požaduje vypustenie ustanovenia. Toto je predmetom zmluvného vzťahu medzi subjektmi. Zákon by mal stanoviť iba základné parametre, ktoré umožnia bezproblémový chod a jednoznačnú kontrolu ako OZV tak aj koordinačným centrám. Neplnením akejkoľvek zmluvnej povinnosti sa jedna alebo druhá zmluvná strana vystavuje sankčné povinnosti zo zmluvy vyplývajúce. Povinnosť plnenia zmluvných podmienok jednoznačne vyplýva z písm. f) |
§28 4 u
Klub 500 požaduje vypustenie ustanovenia. |
§29 1 f)
Požadujeme vypustiť. |
§29 1 i
návrh: |
§29 1 m
požadujeme ustanovenie vypustiť. |
§29 1 N
požadujeme ustanovenie vypustiť. |
§29 2 e
Návrh: Nerozumieme povinnosti špecifikovať náklady na činnosti vykonávané v systéme združeného nakladania s vybraným prúdom odpadu v prípade individuálneho systému. |
§30
Znenie celého paragrafu vnímame ako zložité, častými odkazy do iných pasáží zákona znemožňujúce správnu orientáciu a nepostihujúce všetky možné varianty. |
§30 ods 1
návrh: |
§32
Koordinačné centrum by mal byť dobrovoľný nástroj pre výrobcov vybraného výrobku a OZV , ktorý by pomohol narovnať vzťahy vyplývajúce z nakladania s konkrétnymi vybranými výrobkami . Rovnakú úlohu ako KC môže zohrať aj Dobrovoľná dohoda zainteresovaných strán, ktorá je výrazne flexibilnejší , než zákon a je právne vymáhateľná |
§32 ods 3
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 4
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 9 b
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 9 d
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 9 h
Pôvodný text: Nový text: |
§32 ods 10 a
Pôvodný text: Nový text: |
§34
Navrhujeme doplniť bod |
1. V § 27 ods. 20 žiadame slovo „spracovania“ nahradiť slovami “zhodnotenia a recyklácie“, a za slovami „je možné“ žiadame doplniť slovo „iba“. |
V § 27 žiadame vypustiť odsek 21, uvedené ustanovenie je nad rámec právnych predpisov Európskej únie. |
V § 14 ods.4
žiadame doplnenie písmen b) až d) . Návrh tohto odseku preukazuje priamy vplyv obchodníkov na tvorcov zákona. Inak nie je možné, aby sa niečo podobné vôbec objavilo v návrhu |
V § 16 ods. 6 písm. c)
žiadame vypustiť. V zmysle § 4 ods. 1 zákona č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti je zakázaná hotovostná platba, ktorej hodnota prevyšuje 5 000 eur. |
V § 27
žiadame vypustiť odsek 10. |
V § 27
žiadame vypustiť odsek 16 vzhľadom na jeho nevykonateľnosť. |
§ 29 ods. 1 písm. i) a j)
žiadame vypustiť. |
V § 32 ods. 2
žiadame zmeniť filozofiu tvorby koordinačných centier. V zmysle uvedeného žiadame do § 32 ods. 9 doplniť povinnosť koordinačného centra sprostredkovať pre výrobcu, ktorý nenazbieral a nespracoval odpad vo výške zákonom stanoveného limitu, splnenie tejto povinnosti financovaním zberu a spracovania odpadu vo vzťahu k zúčastnených hospodárskym operátorom. |
§27
§ 27 žiadame vypustiť odsek 10. |
V § 50 ods. 3
žiadame vypustiť |
V § 93 ods. 1
žiadame doplniť autorizáciu pre prípravu na opätovné použitie odpadov, hlavne pre prúdy nebezpečných odpadov. Uvedené sa vzťahuje najmä na sektor použitých batérií a akumulátorov, pri ktorých vo vzťahu k ich skončenej životnosti a neodbornej snahe o predĺženie životnosti, nie je možné hovoriť o príprave na opätovné použitie. |
V § 40 a §50
žiadame vypustiť povinnosť mať uzatvorenú zmluvy s výrobcom ako to je v navrhovanej časti zákona MŽP SR. Zásadne nesúhlasíme, aby zber separovaných zložiek komunálneho odpadu od držiteľa a pôvodcu odpadu bol vykonávaný len prostredníctvom výrobcu bez ohľadu nato, či výrobca poverí na túto činnosť subjekt, s ktorým má uzatvorenú zmluvu. Je to odvrátená tvár k problémom, ktoré neriešia a ani nebudú môcť riešiť v budúcnosti problémy v odpadovom hospodárstve, pokiaľ nebudú umožnené tomu kto nakladá s odpadom, vykonávať priamo zber od držiteľa a pôvodcu odpadu. Táto povinnosť je účelová pre diskrimináciu individuálneho plnenia povinností hospodárskych subjektov, čo je prekážkou obchodu a služieb, je v rozpore s legislatívou EÚ a obmedzuje voľný trh a hospodársku súťaž. |
4. časť
. Žiadame zmeniť znenie vo štvrtej časti návrhu zákona MŽP SR o odpadoch o Rozšírenej zodpovednosti výrobcov v rozsahu zachovania súčasného stavu popisujúceho vzťah držiteľa a pôvodcu odpadu voči subjektu, ktorý nakladá s odpadmi. |
§87
Navrhujeme v šiestej časti pripravovaného zákona v §87 zakomponovať prepravu nebezpečných odpadov za účelom zhodnotenia v súlade s POH SR: „O.99.na základe požiadavky Nariadenia so zreteľom zníženia rizika pri preprave nebezpečného odpadu z dôvodu ochrany zdravia, ochrany životného prostredia a v súlade s Bazilejským dohovorom o riadení pohybov nebezpečných odpadov cez hranice štátov umožniť prepravu alebo vývoz nebezpečných odpadov na zhodnotenie len v odôvodnených prípadoch;“ |
§87
V §87 navrhujeme zakomponovať znenie smernice |
§14 ods. 1 psím. i)
Klub 500 navrhuje zhromažďovanie odpadov rozdeliť na zhromažďovanie zhodnocovaných odpadov a na zhromaždovnie zneškodňovaných odpadov. Pri zhodnocovaných odpadoch predlžiť dľžku zhromažďovania na 3 roky. |
§47 ods. (1)a)
Pôvodný text: Nový text: |
§47 ods. (1)b)
Pôvodný text: Nový text: |
§47 ods. (1)c)
Pôvodný text: Nový text: |
§60 ods. 3
Pôvodný text: Nový text: |
§60 ods 5
Nesprávna odvolávka: Nový text a odvolávka: 74) Zákon 725/2004 Z. z ktorým sa ustanovujú podrobnosti o typovom schvaľovaní motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá, príloha č. 1 Odvolávka 66) nie je relevantná nakoľko rozdelenie vozidiel do kategórii definuje Zákon 725/2004 a ten definuje aj to, že kategória M1, N1 a L2e sú motorové vozidlá. Odvolávka 74) platí pre všetky kategórie vozidiel. |
§60 ods. 8
Pôvodný text: Nový text: |
§60 ods. 14
Pôvodný text: Nový text: V súčasnom znení je spracovanie starých vozidiel činnosti, ktoré vykonávajú výhradne autorizovaný spracovatelia. Táto definícia nepokrýva činnosti ktoré vykonávajú neoprávnený „rozoberači“ starých vozidiel t.j. rozoberanie za účelom predaja druhotných surovín a náhradných dielov. Nie je preto možné ich postihovať za neoprávnené spracovanie starých vozidiel – teda výkon činnosti bez potrebných oprávnení nakoľko oni spracovanie podľa tejto definície nevykonávajú. |
§61 ods. 1 h
Pôvodný text: Nový text: Požiadavka na veľkú hustotu a roztrieštenosť vedie k zbytočnému zvyšovaniu nákladov, zhoršeniu možnosti kontroly ako zo strany štátnej správy, tak zo strany výrobcov. Znenie nijako neobmedzuje zvýšenie hustoty siete na trhovom princípe. |
§60 ods. 14
Pôvodný text: Nový text: V súčasnom znení je spracovanie starých vozidiel činnosti, ktoré vykonávajú výhradne autorizovaný spracovatelia. Táto definícia nepokrýva činnosti ktoré vykonávajú neoprávnený „rozoberači“ starých vozidiel t.j. rozoberanie za účelom predaja druhotných surovín a náhradných dielov. Nie je preto možné ich postihovať za neoprávnené spracovanie starých vozidiel – teda výkon činnosti bez potrebných oprávnení nakoľko oni spracovanie podľa tejto definície nevykonávajú. |
§61 ods. 1 h
Pôvodný text: Nový text: Požiadavka na veľkú hustotu a roztrieštenosť vedie k zbytočnému zvyšovaniu nákladov, zhoršeniu možnosti kontroly ako zo strany štátnej správy, tak zo strany výrobcov. Znenie nijako neobmedzuje zvýšenie hustoty siete na trhovom princípe. |
§61 ods. 1 k
Doplniť do textu odkaz na príslušný vykonávací predpis Neexistuje odvolávky na príslušný vykonávací predpis, ktorý jasne definuje rozsah poskytovaných údajov v závislosti na adresáta informácie. Z uvedeného dôvodu nie je možné posúdiť relevantnosť a primeranosť informácii. |
§67 ods 2)
Pôvodné znenie: Nové znenie: |
§70 ods 1
Pôvodné znenie: Nové znenie: |
§70 ods 2 a
Pôvodné znenie: |
§70 ods 2 b
Pôvodné znenie: Vypustiť ustanovenie |
§71 ods 1 c
Pôvodné znenie: Nové znenie: |
§75 ods. 1)
Pôvodné znenie: |
§75 ods 2 body a) b) c) d)
Návrh: |
§30 ods 8
Pôvodný text: Nový text: Pripomienka zavádza výzvu na zaplatenie v primeranej lehote, čím ministerstvo jednoznačne upozorní na závažnosť neplnenia povinností. Naša pripomienka zrovnoprávňuje OZV a individuálne plniaceho výrobcu v tom, že môže byť určený na disponovanie prostriedkami a náhradné splnenie povinností |
§31 ods 1
Pôvodný text: Nový text: |
§31 ods 3
Pôvodný text: Nový text: |